Et system til skytteforeninger
Med vores system er alt samlet et sted, hvilket vil gøre det nemt for jeres forening at holde overblik over jeres skydebaneaktiviteter.
Registreringssystem med integreret baneoversigt
Ved hjælp af systemet kan I let registrere identiteten på skytten. Dertil hvilket våben der gøres brug af på en specifik bane og på hvilket tidspunkt.
Alle foreningens våben oprettes i et register, og ved hjælp af stregkode eller varenummer kan det samtidigt bruges som en oversigt over hvilke medlemmer der har brugt hvilke våben på hvilken bane. Banen er markeret som “aktiv” indtil skytten (medlem eller ikke-medlem) har afleveret våbnet – og herefter gennemføres registreringen.
Tilpasset den gældende våbenlov
Ved at benytte sig af vores tilpassede registreringssystem bliver det nemmere at overholde de nye krav, som er trådt i kraft i 2018. Systemet dækker behovet om at følge loven, bekendtgørelse om våben og ammunition § 22 stk. 11.
Kravene er:
- At navn, adresse og fødselsdato på ethvert medlem (eller ikke-medlem) der får overladt et våben skal registreres.
- At ansøgningsdato for vandelsgodkendelse for nye medlemmer skal noteres.
- Der skal være en registrering af hvilke våben, der lånes ud til hvilken aktivitet, der tilhører skydebane/våbenopbevaring.